-

Google støtter INNovation Room

Vi inviterte Siri Gomnæs Børsum, bransjesjef i Google, til å delta i panelet under INNovation Room … og hun sa ja! Det er en ære å ønske en erfaren ekspert fra en slik innflytelsesrik organisasjon til å samarbeide med oss om vårt mål om å drive innovasjon rundt gjesteopplevelsene i Park Inn by Radisson. Siri har jobbet i Google i ni år med å utvikle strategier for noen av de største reiseselskapene i verden, med sikte på å identifisere og overvinne de utfordringene bedriftene står overfor i vår stadig skiftende digitale verden.

SDP3438-0609

Vi snakket med Siri under avspark-arrangementet i september. Les mer nedenfor

 

For det første, hva betyr innovasjon for Google?

Kort fortalt er alt vi gjør innovasjon. Det er utrolig å tenke på hvordan verden har endret seg siden Google startet i 1998, og vi jobber kontinuerlig med nye måter å forbedre brukeropplevelsen på tvers av alle produktene våre – enten det er søk, kart, Gmail eller noen av de hundrevis av andre tjenestene vi tilbyr. Våre utviklere får tid til å eksperimentere, bare for å se hva de kan være i stand til å skape. Det er så spennende å se merkevarer som Park Inn by Radisson ha en tilsvarende sterk satsing på innovasjon.

 

Hvordan var samspillet mellom studentene og panelet under diskusjonene?

De stilte mange forskjellige spørsmål, og mange av de fokuserte på hva som er viktig for Park Inn by Radisson og utfordringen når det gjelder å drive frem innovasjon rundt gjesteopplevelsen. For meg er det viktig at de vurderer hvordan forslagene deres ikke bare kan ha en stor innvirkning på merkevaren, men også på gjesten.

 

Hva slags spesifikke spørsmål stilte studentene?

Mange av studentene spurte om Park Inn by Radisson kan gjøre forskjellige ting fra hotell til hotell. Må alle hotellene fungere på samme måte, eller kan de skille seg ut fra hverandre? Mange spørsmål var litt innadvendte, men det er utfordringen i alle bransjer. Det faktum at du kjenner din bransje virkelig godt kan være begrensende. Nå for tiden er det mange forskjellige elementer som kan ta hotellbransjen et steg videre, og det kan være vanskelig å omfavne det.

 

Når det gjelder presentasjonene i morgen, hva er det du håper at studentene viser?

Jeg håper at de viser forslag som er så omfattende at vi ikke engang vet hvordan man skal håndtere dem, at de utfordrer panelet til å tenke: “OK, dette forslaget er flott, men hvordan kan vi faktisk sette det ut i livet?” Så omfattende forslag at Park Inn by Radisson faktisk må ansette nye folk for å iverksette det. Det er jo drømmen? Det er noen studentgrupper som jeg tror vil vise frem noen virkelig gode forslag i morgen. Vi må vente å se!

4

Har du merket noen forskjellige tilnærminger, stil eller personligheter blant studentene?

Absolutt, de er veldig forskjellige. Noen team kom til panelmøtet som om jobben var gjort – de har presentasjonen klar og bare koser seg nå. Andre ankom svært godt forberedt med virkelig gode spørsmål, og du merket at de ønsket å bruke tid på å forbedre konseptene sine. Det er et stort utvalg av mennesker fra hele verden som deltar i INNovation Rom og det er det som gjør det veldig spennende.

 

Hva synes du om INNovation Room og muligheten det gir disse unge studentene?

Dette er en så stor mulighet som overhodet mulig. Noen av studentene har kontaktet meg med spørsmål om å jobbe for Google, men jeg tror at hvis de ønsker å få det meste ut av det må de snakke med alle lederne i panelet, og stille dem spørsmål om å jobbe for Park Inn by Radisson. For alle, men spesielt det teamet som vinner, er dette et fantastisk prosjekt å vise frem til potensielle arbeidsgivere.

 

INNovation Room er Park Inn by Radissons internasjonale program for å ta vare på og utvikle unge bransjetalenter, mens vi driver frem innovasjon av gjesteopplevelsen for å gjøre ditt neste opphold hos oss enda bedre.

 

Klikk her for å lese mer.

css.php